Op pad met de locals - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van lek - WaarBenJij.nu Op pad met de locals - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van lek - WaarBenJij.nu

Op pad met de locals

Door: lek

31 Maart 2012 | Aruba, Oranjestad

Na gisteren zelf de auto maar eens laten staan en mee op tour gegaan met Yoka. Een Nederlandse die is opgegroeid hier op Aruba.

Omdat wij nog niet veel hebben gezien van de noordkant van het eiland zijn we daarheen gereden. 1e stop was bij de Casibari rock formation. Een stel ronde rotsen waar je op kan klimmen met vanaf daar uitzicht over het hele eiland.

Tweede stop was bij de oude smelterij van de goudmijnen hier. Helaas is het goud nu op :-P Wat overblijft is een ruïne aan de noordkust. Bij deze plek is de gewoonte ontstaan om steentjes te stapelen en een wens te doen. Uiteraard hebben wij er ook een gemaakt.
Het allermooiste van de noordkust zijn de golven die hier tegen de rotsen opklappen. Van dat uitzicht kunnen we geen genoeg krijgen!
Helemaal gaaf was dan ook de natural bridge... Een door erosie uitgeholde rots die een brug vormde, maar in 2005 is hij ingestort en nu kan je alleen nog de resten zien liggen.
Maar niet getreurd! Hij heeft een kleiner broertje, net zo leuk ;-) Daarbij is het geweld van de zee daar ook weer waanzinnig mooi!

Terug het land in naar de Ayo rocks. Alweer een stel grote stenen. Deze keer echter met een mooie botanische tuin, indiaanse rotsschilderingen, en een tunnelgang onder de rotsen door. Opvallend dat we bij bijna al deze bezienswaardigheden zo goed als alleen zijn. Heerlijk om rond te kunnen dwalen zonder massatoerisme!
Zo ook bij de Alto Vista chapel, minikerkje in het midden van nergens.

Op weg naar de laatste stop nog de tip gekregen voor een lokaal Arubaans restaurantje. Daar langsgereden en spontaan uitgenodigd voor een rondleiding, super gastvrij! Dit weekend week gaan we er eten!
We waren eigenlijk onderweg naar de Aloe Vera fabriek, waar we ook een (prive) rondleiding kregen. Leuk om te zien! En natuurlijk wat Aloe producten meegenomen ;-)

Geloof het of niet, de dag was hiermee nog maar half om. Tijd voor een lekkere grote Amerikaanse blueberry cheesekcake milkshake!
Daarna snorkels weer uit de koffer gepakt en weer de prachtigste vissen gespot!
Lang leve de speciale hoes voor je camera, want we hebben onder water beelden:

De avond hebben we afgeloten met een 'luxe' diner bij Wendy's burgers. Waar ze naast vette hap ook verbazingwekkend lekkere salades hebben. Als toetje nog even wezen buurten bij een plaatselijk festival hier om de hoek, met reggeaband, zeer volle glazen wijn en bijna alleen maar lokale bevolking, die tot onze verbazing nog minder swingt dan wij stugge Hollanders???

Goedemorgen voor jullie en een nachtje slapen voor ons nu, tot morgen!

• 31 Maart 2012 - 09:58

Joan:

Ziet er echt geweldig uit. Weer een plek waar ik ook naar toe wil!

• 31 Maart 2012 - 10:15

Greet:

echt geweldig, geloof dat jullie een fantastische vakantie hebben, wil er ook naar toe.