Oeps... en toen hadden we schade :oo - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van lek - WaarBenJij.nu Oeps... en toen hadden we schade :oo - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van lek - WaarBenJij.nu

Oeps... en toen hadden we schade :oo

Door: lek

30 Maart 2012 | Aruba, Oranjestad

Nou ja, daarover later meer!

Vanmorgen na een heerlijk ontbijtje onze route voor vandaag uitgestippeld. Ons idee was om Arikok National park maar eens te gaan ontdekken, maar eerst wilde we nog even boodschapjes doen en langs Palm Tours om naar hun excursie aanbod te kijken (we hebben hun tevens geschrapt, vee te dere).
Thuis de boodschappen gedumpt, een mislukte lunch genuttigd en een lokale gids geregeld om ons morgen rond te rijden. En toen werd het tijd om richting Arikok te rijden, we hadden al gehoord dat er een kans was dat we niet met onze personen auto het park kon betreden, maar ach, ging het niet dan draaide we wel om.
Maar toen we daar aankwamen zagen we een prachtig geasfalteerde weg, dus we hadden goede hoop. Ook de dame van de informatie balie bevestigde dat we zolang we niet offroad gingen het prima kon. Eenmaal op pad kwamen we zo om de 30 meter een greppel tegen die toch wat rottig over te steken waren met onze Hyundai Accent, de eerste 3 gingen prima, maar bij de 4e hoorde we een geluid waar we niet blij van werden. Uitgestapt en ja hoor, een misvormde bumper met een paar fraaie krassen er op... De bumper konden we snel weer in fatsoen duwen, maar de krassen konden we helaas niet weg poetsen, nou, tis niet anders!

Maar goed, het uitzicht wat na zo'n 100 van deze greppels te voorschijn kwam was onbetaalbaar, zo mooi, zo prachtig en ondertussen zo veel natuur geweld. We hadden de noordkust bereikt, golven klapte met veel lawaai kapot op de hoge rotsen, prachtig turquoise gekleurd water, kolkte onder ons. Geweldig!
Nadat we onze blik met moeite kon los scheuren, reden we verder en kwamen we uit bij de Guadirikiri grotten. Terwijl wij naar binnen gingen, kwam er een prototype Amerikaan net naar buiten en tegen zijn reisgezelschap vertelde over een angstaanjagend grote vleermuis, nou, die wilde wij wel eens zien!! Wij zijn niet zo maar ergens bang van (hoewel volgens sommige twee rennende leguanen best even schrikken kunnen zijn *pest*), maar uiteindelijk alleen maar een paar kleintjes zien fladderen, helaas... Maar verder waren de ook de grotten weer aangenaam voor het oog!

Vanavond heerlijk couscous gegeten van Honig, ja veel gewone Hollandse merken hier en daarna lekker cocktails in Oranjestad wezen nuttigen en een heerlijk avondwandeling langs het water gemaakt. We lijken eindelijk een beetje aan het tijdverschil te gaan wennen, nu nog even Pretty woman afkijken en straks het nestje gaan opzoeken.
Tot morgen!!

• 30 Maart 2012 - 17:08

Coby:

Tis weer fantastis om te zien :-D