Het paradijs deel II - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van lek - WaarBenJij.nu Het paradijs deel II - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van lek - WaarBenJij.nu

Het paradijs deel II

Door: lek

29 Maart 2012 | Aruba, Oranjestad

Stel je voor, die mooie plaatjes in de reisgidsen van een Caraïbisch eiland...
Wit strand, palmbomen (of in dit geval Dividivi's), turquoise zee, blauwe lucht...

Daar zijn wij nu!!! Echt, echt, echt, het is zoals op de plaatjes! Maar dan nog beter omdat het geen plaatje is maar omdat je er daadwerkelijk staat!
Hopelijk gaan de foto's van vandaag een beetje een beeld geven ;-)

Ondertussen moeten we toch toegeven dat we een beetje een jetlag hadden, met pijn en moeite je ogen tot 10 uur 's avonds open kunnen houden en in de morgen voor 7 uur al klaarwakker.
Op dit moment (half 11) werken we er aan; net terug van een voortreffelijk diner aan het strand bij de tent 'Barefoot'. Oftewel lekker eten met je voeten in het zand.

Waar wij gisteren naar het noordwesten zijn gereden, was het nu beurt aan het zuidoosten. Wij waren al verbluft van de schoonheid gisteren, vandaag zijn we wederom overdonderd door de kust hier.

Eerst zijn we even naar Oranjestad gereden, ter hoogte van de cruiseship aanlegplaats. Disneyland is de beste vergelijking voor de gebouwen en winkeltjes. En de cocktails (kan best om 11 uur 's ochtends) zijn heerlijk!

Door naar onze eigenlijke bestemming.
Op de noordoostpunt van het eiland troffen we een baai waar de zee al wat ruiger is, maar het water nog helderblauw. Met bijna geen mens in de buurt een waanzinnig stukje ongerepte natuur!

Dan het strandje dat een stukje terug ligt: 'Baby Beach'. En dan is het zoeken naar woorden om dit te omschrijven... De uitroep van de amerikanen hier doet er het meeste recht aan: "Oh my god, this is amazing!"
Speciaal voor jullie de compactcamera meegenomen voor een impressie van dit oogverblindende strand, foto's volgen hieronder ;)

Dan de flora en fauna hier, naast onze huiskippen en uiterst schattige minitortels. Hebben we hier leguanen in alle soorten, maten en kleuren. Pelikanen, de kolibri en natuurlijk de mooiste vissen (met o.a. Dora uit finding Nemo). Insecten en ander gespuis houdt zich of goed verscholen of is hier amper. Heerlijk in de avond met de lichten aan binnen en de deuren open. Tot nu toe geen beestje binnen te vinden.

Na Baby Beach en onze heerlijke avond uit eten aan het strand gaan wij ons morgen weer laten verrassen door Dushi Aruba!

Liefs Letizia, Ersilia en Kelly

• 29 Maart 2012 - 07:17

Daisy:

Zo gaaf daar!! Leuke foto's en idd, precies zoals de plaatjes in de reisfolders (jammer genoeg zijn het voor mij nu nog steeds plaatjes haha)

Ik ga sparen om er ook eens heen te kunnen ;)

• 29 Maart 2012 - 08:48

Greet:

wouw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• 29 Maart 2012 - 12:21

Joan:

Ziet er prachtig uit zeg. Wij zitten op een klein eiland, de zee is blauw maar een beetje wild vanwegen de moesson. Foto's volgen snel, nu is het al donker.

• 29 Maart 2012 - 13:41

Coby:

Ziet er weer geweldig uit !!! :-)). ;-))

• 29 Maart 2012 - 18:55

Jojanneke:

Wow, prachtige foto's zeg!!!

• 29 Maart 2012 - 19:59

Lin & Co:

leuke foto's meiden heeel herkenbaar allemaal... ook wij hebben in dat restaurant gegeten!
    we gaan jullie iedere dag even volgen op jullie reisverslag.... voor ons herrinneringen ophalen én dromen over een volgende keer... dat verlangen word nu alleen maar groter!
    geniet er maar lekker van!
    groetjes vanuit soupdurp